Alltid spännande och nytt
Gina Tricot är en svensk modekedja som erbjuder spännande och feminint mode. Sedan starten 1997 har kedjan växt och idag finns 180 butiker i fem europeiska länder. Passionen för mode och förmågan att komersialisera trender är ledord för Gina Tricot som vill erbjuda sina kunder spännande shoppingupplevelser och aktuella trender – oavsett hur ofta de handlar.
GINA TRICOT
GINA TRICOT
EN LUFTIGARE KÄNSLA
Gina Tricot tog kontakt med Tego när de stod inför en förändring av sitt koncept. Det gamla konceptet byggde på akustik i t-profil vilket i och för sig skapar en dämpad och uppskattad ljudmiljö. Men samtidigt finns en risk med att använda akustik i hela butiker eftersom det kan göra att butiken känns mindre rymlig.
Gina hade fått upp ögonen för Sträckmetallen på T-profil som en ersättare till de akustiktak deras butiker tidigare täckts av.
Sträckmetallen skapar en mindre instängd känsla och skapar känslan av att butiken är större. Luftigheten ökades upp ytterligare genom att Gina valde att ha ett släpp från väggen på en meter. Släppet ger en känsla av att taket svävar.
En ren och luftig känsla blir en fungerande grund för en butik som ofta förändras och bjuder kunderna på spännande och nytt. Och sist men inte minst för det ungdomliga och färgstarka modet som tar plats i butiken.
– Butikschef, Gina Tricot Esbjerg